Gratis HPV vaccination

Gratis HPV vaccination. Mere info tryk her

Cystoskopi

Cystoskopi er en kikkertundersøgelse af blæren. Foretages normalt for at udelukke polypper eller sten i blæren. Læs mere. Se vejledningen her.

Udskrabning

Vi har lavet en kort beskrivelse af hvordan en udskrabning foregår. Læs mere her. Se nærmere her.

Hysteroskopi

Hysteroskopi er en kikkertundersøgelse af livmoderhulen. Foretages oftest ved mistanke om udfyldninger i livmoderhulen. Læs mere her. Se vejledningen her.

Inkontinens

Vi har beskrevet symptomer og behandling af urininkontinens i en vejledning. Du kan også hente vores skema til at registrere væskeindtagelse og vandladning. Læs mere her. Hent vejledningen om inkontinens her. Hent skemaet her.

HPV og vaccine

Vi anbefaler vaccination mod HPV virus til forebyggelse af livmoderhalskræft og andre sygdomme som følge af HPV. Se nærmere her. Hent vejledningen her.

Celleforandringer

Cellerforandringer dækker over mange ting. Vi har i vejledningen beskrevet de forskellige former og lidt om behandlingen. Læs mere her. Du kan hente vejledningen her.

Spiral

I vejledningen har vi beskrevet de forskellige former for spiraler, hormonspiral og kobberspiral. Vi har beskrevet hvordan de virker og hvordan de sættes op. Læs mere her. Sundhedsstyrelsen har udsendt en vejledning vedrørende menstruationskop for kvinder, der har en spiral. Se vejledningen her.   Hent vejledningen her.

Gynækologisk undersøgelse

Der foretages en undersøgelse af de indre som de ydre (køns)organer. Ved stort set alle undersøgelser, foretages der en ultralydsscanning. Se en nærmere beskrivelse her.

Svangerskabsafbrydelse

Inden du bestemmer dig for abort, bør du læse komiteen for Sundhedsoplysnings pjecer “Abort” og “Hvornår vil du have børn?”. Se disse på www.sundhedsoplysning.dk. Du bør også læse vor egen vejledning, som også fungerer som spørgeskema. Den kan hentes her.